Печать

С 8 июня по 14 июля. Олена Бланк, в рамках Паралельної програми ARSENALE 2012

vistavka_iul_4Я Галерея, Арт-центр Павла Гудимова

ул. Гусенко, 17 , тел.: 713 5 713, (067) 622 2 992

Цена билета: уточняйте дополнительно

Арт-центр Я Галерея в Дніпропетровську запрошує на відкриття виставки, що буде представлена в рамках Паралельної програми Першої київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва ARSENALE 2012.

Домінанта - ретроспективна виставка Олени Бланк, в якій буде представлено як роботи з уже відомих серій "Сон" і "Дрова", так і нові роботи з серії "Сірий квадрат". Прекрасний керамічний обман цих творів справляє враження "артефакту" вічних людських істин, які протистоять хаосу сучасності. Поліно, яке не згорить у вогні, але розсиплеться від удару сокирою, подушка, яка манить, але на яку не покладеш голову, та сірий квадрат - не як протест, а як символ "дому", відкритості й незалежності, до яких "ані з наративом, ані з парадигмою, на жаль, не дістанешся"...

Проект Домінанта буде представлено в залі, а також на терасі арт-центру

На початку двадцятого століття фізіолог Олексій Ухтомський розробив теорію про «домінанту», що доводила здатність організму виконувати найважливішу, в даний проміжок часу, функцію, за рахунок інших, менш важливих. Це основний осередок збудження в центральній нервовій системі, який пригальмовує інші центри. Для науковця «домінантою» було те, що визначає напрям людського сприйняття – механізм, що інтегрує відчуття в цілісну картинку. Таким чином, Ухтомський знайшов, з точки зору фізіології, той двигун, завдяки якому збагачується досвід людини й збираються докупи враження, формуються думки.

На початку того ж століття з’являється інша теорія, але вже в літературі. Віктор Шкловський пише статтю «Мистецтво, як прийом», в якій розглядає «зінакшення» як метод опису не шляхом називання імені чи означення, а створенням особливого сприйняття предмету, його «бачення», а не «впізнавання». Мова йде про проблему звикання, коли з часом погляд замулюється, і велика кількість речей в нашому житті, що потребують переоцінки, пропускається, а «слон» лишається не поміченим. Перед мистецтвом, зокрема, літературою, постає нове наукове завдання – заглибитись у сутність предмету. Не довіряти його зовнішній оболонці, не «впізнати», а розібрати на частки й побачити. Ось декілька чудових цитат з цього приводу: «Стаючи звичними, дії автоматизуються… автоматизація з’їдає речі, сукню, меблі, дружину та страх війни», «Аби знову відчути життя, речі, щоб зробити камінь камінним, існує те, що називається мистецтвом», «…Щоб побачити речі, необхідно, перш за все, подивитися на них так, начебто вони не мають жодного значення, начебто вони – загадки», «Стирання уявлень – необхідний крок для досягнення точного сприйняття речей».

Та ось початок двадцять першого століття, коли Ленін може кататися на роликах зліва направо, а Сталін на фотографії в соціальній мережі – стояти із сережкою у вусі та діамантовою лілією замість комуністичної зірки на рожевій фуражці. Час, коли люди з кіньми не те щоби перемішалися, а погляд не просто замулився – він повернувся зіницею в душу, яка, здається, вийшла на обід. Дискурс. Наратив. Масова культура, філософська парадигма та гидка посттоталітарна відрижка. І ось ти виходиш на вулицю, прогріту лагідним сонцем покоління пластикового пістолетика, поспішаєш на зустрічі з якимись людьми, яким насправді діла до тебе немає, а все навкруги воліє, все навкруги волає: «З’ЇЖ МЕНЕ! З’ЇЖ МЕНЕ ПРЯМО ЗАРАЗ! З’ЇЖ МЕНЕ, Я НЕ МОЖУ БІЛЬШЕ ЧЕКАТИ!» І ти їси, знову й знову, знову й знову, тому що голодний. Ось ти й ситий, і все начебто непогано, але дивне відчуття, що щось забуто. Щось назавжди загублено на цьому звалищі, де Гінзбург зі своїм друзякою Джеком знайшов свій перший соняшник – у цьому безнадійно заплутаному дроті, в жахливій соціальній павутині…

…У «Домінанті» Олена Бланк ділиться своїми артефактами, які говорять про щось просте, чесне й знайоме, але, на жаль, далеке й, здається, недосяжне. Ти бачиш поліно, що, як у казці, тихенько нашіптує: «Що домінує в тобі, крихітко?» Але кинь його у вогонь – і воно не згорить, вдар по ньому сокирою – і воно дзвінко розсиплеться на багато маленьких і гострих уламків… Стає зрозуміло, який це прекрасний керамічний обман. Подушка гіпнотично й лагідно манить: «Що домінує в тобі, людино?» Але на неї не покладеш свою важку хаотичну голову. Звісно, бо вона керамічна. Здається, все зрозуміло і з дровами, і з подушками, але в тому й справа, що нічого, насправді, не зрозуміло. Питання залишається без відповіді. Що домінує в мені? Квадрат зовсім не чорний, в ньому немає ясної динаміки й протесту. Що в мені домінує? Він сірий і мовчазний. Лише затишне тепло пульсує зсередини цих назавжди запломбованих листів, в яких художниця приховала прості й зрозумілі людські істини, пов’язані із домашнім затишком, відкритістю і незалежністю, до яких ані з наративом, ані з парадигмою, на жаль, не дістанешся. Що домінує в мені?

Dominans… dominari… domus…*

*Владний… панувати… дім (лат.)

Василь Скакун

 

Олена Бланк

 

Народилася 1963 року в Бірську (Башкирія). Із 1980 року живе й працює в Києві.

1986 року закінчила Київський інститут естетики та дизайну, з 1984 до 1986 року навчалася у творчій студії скульптора Юрія Укадера. Із 1989 – Член Київського творчого об'єднання «Гончарі». Роботи Олени Бланк знаходяться в приватних колекціях Європи, Росії та США.

За словами відомого українського графіка Павла Макова, «те, що робить Олена Бланк, неможливо охарактеризувати банальною цеховою приналежністю»: «Її творчість - гарний приклад того, як усім відомі технології в руках розумної, талановитої і глибоко чуттєвої людини перетворюються на таємничу гру, лабіринт, з якого не хочеться шукати вихід».

Персональна виставка художниці Краса красива в 2007 році стала першою експозицією арт-центру Я Галерея в Києві.

Мене лякають незнайомий простір і чужі країни. Я звикла до своєї квартири, своїх котів, цього неба і землі. Я хочу жити тут, робити те, що я роблю тут. Мені так добре.

Олена Бланк

Розмірковуючи про місце Олени в сучасному українському мистецтві, я чітко зрозумів, що вона – камертон.

Олексій Титаренко

Олена Бланк – одна з небагатьох художниць, яка свідомо нехтує «ринковими відносинами» і всупереч усім перешкодам залишається прихильницею чистого мистецтва.

Алла Ботанова

Запрошуємо Вас на відкриття виставки за участю автора, що відбудеться в п'ятницю, 8 червня, з 19.00 до 21.30, в арт-центрі Я Галерея в Дніпропетровську, на Гусенка, 17.

Проект реалізовано за підтримки співзасновника арт-центру Я Галерея в Дніпропетровську Павла Мартинова. Окрема подяка в підготовці проекту - Олександру Семенюку та Михайлу Новаку.

Проект відбудеться в рамках Паралельної програми Першої київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва ARSENALE 2012.

Слідкуйте за новинами арт-центру на сайті Ya Gallery та на сторінці у Facebook.

• • •

Вы так же можете ознакомиться с другими полезными материалами:

Проходящие выставки в Днепропетровске

Постоянные выставки в Днепропетровске

Тренинги и семинары в Днепропетровске

Фестивали в Украине на 2011г

Каталог Высших учебных заведений Днепропетровска

Каталог колледжей, техникумов, ПТУ Днепропетровска

Школы, лицеи, гимназии Днепропетровска

Справочник актуальных профессий в Украине на 2011г

Префессиональное тестирование

Актуальные статьи на интеллектуальные темы

Добавить комментарий

Правила добавления комментариев: Администрация сайта не несет ответственности за отзывы оставленные посетителями сайта, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом. Для возможности участия в рейтинговании компаний необходима регистрация.

Защитный код
Обновить